Didgaheno.ir | Fa | En | Login        
وقایع نگاری سفر به کره جنوبی / قسمت اول


16 امرداد 1392


 

 

وقایع نگاری سفر به کره جنوبی / قسمت اول

پرواز 7500 کیلومتری

 

همواره از سفر در ماه مبارک رمضان اجتناب کرده ام. همیشه تلاش کرده ام در این ماه هم از  سفرهای خانوادگی پرهیز کنم و هم مأموريت های کاری. ولی اين بار اختیاری نداشتم. دست خودم نبود و بايد در ميانه‌ماه رمضان، مصادف با اوايل مرداد 1392براي پيگيري مسائل IT بانك راهی مأموريتی می شدیم. راهی كره جنوبي. در کنار آقاي مديرعامل و تني چند از مديران و كارشناسان حوزه IT و همین طور نماینگان سازمان‌ها و شركت‌هاي مختلف مرتبط از بانك.

راهی شرق آسیا شدیم. راهی کره جنوبی...

آن چیزهایی که از کره می دانستم

پيش زمينه های ذهني از كره جنوبي داشتم. این که نام " Korea " برگرفته از نام سلسله ای آمده که در قرون وسطی بر این کشور حکم می راندند. اين كه رخدادهای پس از جنگ دوم جهانی در 1948 به دو پاره شدن كره انجامید. این که كره شمالي در صف کمونیست ها کنار اتحاد شوروي سابق و چين قرار گرفت و كره جنوبي کنار غربی ها به ويژه ايالات متحده امريكا. اين كه وضعيت زندگي، رشد و ترقي دو كره، زمين تا آسمان با هم فرق دارد. این که کره جنوبی کشوری جمهوری است. اين كشوري توسعه يافته که با روندی سریع به عنوان كشوري صنعتي به سرعت جلو رفته. این که حدود 50 میلیون جمعیت دارد. این که در زمینه الکترونیک، خودروسازی، کشتی سازی، ماشین آلات، پتروشیمی و روبوتیک عملکرد غبطه انگیزی داشته اند. این که برحسب درآمد ناخالص ملی رتبه دوازدهم را در اقتصاد جهانی دارند. این که در 2002 مسابقات فوتبال جام جهانی را برگزار کرد و به رتبه چهارم هم دست یافت. این که اکثر مردمانش مسیحی يا بودایی هستند.

با چنین پيش‌زمينه‌هايی عازم كره شدم. عازم سئول پايتخت كره جنوبي. شهري كه خيابان فاخري در شمال تهران هم به نامش نامگذاري شده است. خيابان "سئول".

پرواز طولانی

پرواز مستقيمي بين ايران و كره، یعنی بين تهران و سئول وجود ندارد و مسافران ناچارند مسیر  ديگري را انتخاب كنند. نزديك ترين مسیر رفتن از تهران به دبي، از دبی به سئول بود.

هنگامه اذان و افطار راهي فرودگاه امام خميني (ره) شديم. برای رسیدن به پرواز 22:45. نيمه‌هاي شب بود كه به فرودگاه دبي رسيديم. فرودگاهي بسيار بزرگ، مدرن و پيشرفته. تا چشم كار مي‌كرد باندهاي فرودگاه پر بودند از هواپيماهاي پيشرفته بوئينگ و ايرباس. آن هم از نوع آخرين مدل‌هایش. اعتراف می کنم با ديدن اين همه پيشرفت در كشور كوچكي كه بغل گوش ايران است، ضمن تحسين آنان برای تدابير و برنامه‌ريزي های شان ، نمي‌توانستيم به خود هشدار ندهیم که کشور عزیزمان با این همه منابع مالی و انسانی باید بسیار بیش از این ها در زمینه های زیرساختی جلو رود. زماني قرار بود نقش فرودگاه دبي و ترانزيت آن را فرودگاه امام خميني (ره) برعهده بگيرد. برعهده بگيرد و نقش بزرگي در پيشرفت و ترقي كشور داشته باشد كه نشد. ولی به نظر می رسد باید به ارزیابی دوباره چگونگی احیا این فرودگاه پرداخته شود.

براي پرواز كره مهيا ‌شديم تا سفر را ادامه دهيم. به تابلوي اطلاعات پرواز فرودگاه خيره شديم تا گیت خروجي را پيدا كنيم. ولی نامی از سئول روی تابلوی غول آسا به چشم نمی خورد. سرانجام دریافتیم برابر شماره پرواز ما جاي "سئول" نوشته شده "انشون". تعجب كرديم. پس از كنكاش دريافتيم فرودگاه بين‌المللي سئول در شهري نزديك پايتخت كره به نام "انشون" يا "اينچون" واقع شده و به همين دلیل جاي "سئول" روی تابلو نام "انشون" آمده.

نيمه شب سپری شده بود و به سحر نزديك مي‌شديم كه هواپیما سرانجام به سوي انشون پرواز كرد. نشستن روی صندلی هواپیما طی پرواز های طولانی همیشه طاقت فرسا بوده؛ خصوصا اگر زمان سپری شده از تهران تا فرودگاه انشون قريب به پانزده ساعت باشد. با هشت ساعت پرواز بین دبي در خلیج فارس تا کره جنوبی در آسیای جنوب شرقی.  با پیمودن 7500 کیلومتر از روی كشورهاي پاکستان، هند و چین، مغولستان و تايوان.

 

وقایع نگاری سفر کره جنوبی / قسمت دوم







  ارسال نظر

ايميل :  
وب سايت :  
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 


 
نظرات ارسالی
خسته نباشید مطالب عالی بودن..خوشحالم وقتمو هدر ندادم!موفق باشید..
pasand_banoo     وب سایت:

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات و موفقيت روز افزون شما ، . بهينه كاوي در مرور دستاورد ها و تجربيات ديگران هنري است فابل ستايش . زيرا به اجزاي ظريف و قابل اجرا از زير ساخت ها و نتايج حاصله چشمگير آن ميپردازد . بهترين تحفه انتقال دستاورد وبرداشت هاي كاربردي از ديگر پيشتازان است . در دوره جديدي از روند حركت دولت ان شاا... شاهد حضور و سهم بزرگي از حماسه اقتصادي از سوي بانك ملي ايران باشيم .
مهران فنائي     وب سایت:

إز دوستان ممنونم . به اميد خدا قسمت هاى بعدى بتدريج انتشار خواهد يافت . سربلند باشيد .
حسين زاده     وب سایت:

سلام . سفر به خیر . منتظر دومی هستیم!
طالبیان     وب سایت:

سلام جناب آقای حسین زاده سفر خوش و بی خطر ان شا اله. مشتاقانه منتظر ادامه سفرنامه تون از شرق آسیا هستیم
fazebook     وب سایت: bmikarmand.persianblog.ir

بزرگی میگوید: اگر ما بزرگ نیستیم ، دلیلش این است که بزرگی ندیده ایم، و اینکه ما بزرگی ندیده ایم ، دلیلش این است که بزرگ ندیده ایم. استفاده از تجربیات دیگران ، گام بسیار بزرگی است برای پیشرفت. منتظر قسمت های بعدی این سفرنامه هستم. و منتظر دستاوردهای آن.
صابر صفری     وب سایت:

ممنونم جناب آقاى محمد پور ، عيد فطر بر جنابعالى هم مباركباد .
حسين زاده     وب سایت:

سلام وعرض خسته نباشیدخدمت مرد شریف وبزرگوار جناب آقای حسین زاده . همیشه به سفر ، سفرهایتان ایمن و بی خطر ( انشالله ) ، عید سعید فطر بر شما وخانواده محترمتان مبارک ، از خداوند منان استجابت نیایش های خالصانه و مهر قبولی دعاهای شبانه و اجر طاعت و اطاعت و تهذیب نفسمان را خواهانم . و همچنین تبریک عید به تمامی مخاطبان وخوانندگان وبسایت دیدگاه نو ... التماس دعا.
محمدپور ثمرین     وب سایت: http://manobank-14.blogfa.com/

سلام ، مديريت سرمايه ها هميشه به عنوان يك دانش و يك هنر مطرح بوده است. تخصص و تعهد همزمان كليد موفقيت است. براي اينكه ما جا پاي كشورهاي صنعتي دنيا بگذاريم بايد ديوار ذهني را اول بشكنيم. از لحاظ سرمايه انساني و استعداد و زير ساخت ما پتانسيل هايي داريم كه هيچ جاي دنيا نمونه اش را شاهد نيستيم اما ... به هر حال اميدوارم به آنجا برسيم كه شايسته و بايسته است. جا دارد از طرف همه كاركنان از شما بابت اين وبلاگ تشكر كنم. موفق و مانا باشيد.
85906     وب سایت:

با عرض سلام خدمت شما جناب اقای حسین زاده .سفر بخیر.امیدوارم سفر پرباری برای شما و بانک ملی بوده باشه.از نثر زیبا و توصیفهای شما لذت بردم .واقعا اون قسمت از نوشته هاتون راجع به کشوری کوچک در بغلدست خودمون با این پیشرفت منو به فکر فرو برد.امیدوارم ما هم روزی به انجا برسیم و نیروی انسانی و برنامه ریزیهای ما هماهنک و همسو شوند.با تشکر
محمدجواد سلیمی     وب سایت: http://salimibmi.persianblog.ir/

در کشورهای توسعه یافته 65 درصد ثروت کشور مربوط به منابع انسانی، 20 درصد تجهیزات و تکنولوژی و 15 درصد مربوط به سایر شاخص ها است. براین اساس آنچه که ثروت یک کشور تلقی می‌شود نه منابع طبیعی آن بلکه نیروی انسانی کارآمد است. در سازمانهایی مانند بانکها نیز به جرات می توان گفت نیروی انسانی 65درصد ثروت بانکها محسوب میشود واینجاست که باید قدر مدیرانی که همیشه به نیروهای متخصص و تحصیلکرده اهمیت زیادی میدهند و برای آموزش آنها هزینه میکنند، را دانست و فهمید که همچین مدیرانی چقدر ارزشمند بوده و چه تاثیری در آینده بانک خواهند داشت .
مجید     وب سایت:

آدم وقتی به این کشورها سفر میکنه ،تازه میفهمه نیروی انسانی یعنی چی ؟!! تازه میفهمه نظم یعنی چی ؟!! وظیفه شناسی یعنی چی ؟!! زمانیکه کوچکتر بودم به این موضوع فکرمیکردم چراتو بعضی جنگها وقتی میخوان اسرا رو جابجا کنن یه کشور حاضر 1500 تا اسیرو با مثلا 5 اسیر (همگی فرضا سرباز ساده هستند ) تبادل کنه .!! بعدها فهمیدم که بابا نیروی انسانی کشورها خیلی با هم فرق دارن ،همینه که یه کشور میاد میشه کره جنوبی، میشه ژاپن ،.... میشه ایران .کاش زمانی برسه که همه این موضوع رو درک کنن که هر کاری که از صبح تا شب انجام میدن تو سرنوشت کشور تاثیر زیادی داره و باید احساس مسولیت کنن.
مجید     وب سایت:

با سلام سفر بخیر استاد بزرگوار به نظر حقیر تنها راه نجات هر ملتی پرهیز از کمونسیم است . ایران میتواند جزو بهترین کشورهای جهان باشد فقط باید ابتدا در زمینه آنچه که توانائی داریم در دنیا بهترین باشیم . تعامل با کل دنیا با صیانت از ارزشها راه نجات ملتهاست . کسانی از ارتباط پرهیز میکنن که به حقانیت خود و دینشان شک دارن ما که دینی به زیبائی اسلام و عقبه ای به عظمت کوروش داریم نباید منزوی شویم . به امید روزی که اروپائیان بخواهند شهروند ایرانی باشند.
صادق پور     وب سایت: www.itbmi.blogfa.com





© Copyright 2011. All right reserved. تمامی حقوق متعلق به این سایت برای محمد رضا حسین زاده محفوظ می باشد.