Didgaheno.ir | Fa | En | Login        
برگزاري همايش سراسري بازرسان بانك ملی در بابلسر


3 آبان 1391
همايش سه روزه سراسري بازرسان بانك با حضور حسين زاده ، دامغانيان و خواجه حسني اعضاي هيأت مديره و منصور تهراني مشاور عالي مدير عامل در مركز آموزشي و رفاهي بابلسر برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

در اين همايش كه بالغ بر 400 نفر از بازرسان بانك ملي ايران حضور داشتند ‏، حسين زاده طي سخناني اظهار داشت : 

حساسيت دو پست در بانك نسبت به ساير مسئوليت ها بالاتر است و سكان داران اين مسئوليت ها بايد علاوه بر اصالت خانوادگي، نجابت، شخصيت و احترام اجتماعي ، داراي كارداني ويژه در كار هم باشند و اين افراد روساي حوزه ها و بازرسان هستند. اگر قرار باشد بانك حالت پويايي و پيشرفت داشته باشد اين 2 پست كليدي و حياتي بايد به خوبي عمل كنند.

وي عنوان كرد: جايگاه بازرسي از قديم در بانك خاص بوده و انسان هاي بزرگ و شاخص براي اين پست در نظر گرفته شده و تمام همكاران، اشکالات و ابهامات خود را از طريق بازرسي حل مي كنند.

عضو هيأت مديره با تبيين سياست هاي بانك در حوزه بازرسي گفت:‌رويكرد علمي و مدرن در بازرسي از جمله خواسته هاي مديريت بانك است.

 حسين زاده اعتقاد و اعتماد عمومي به بانك ملي ايران را نتيجه تلاش همه كاركنان از جمله بازرسان دانست و افزود: با توجه به شرايط امروز، تنها بانكي كه سهم بازار خود را در مقايسه با ساير بانك ها ارتقا بخشيد بانك ملي ايران بود و اين نشانگر اعتماد عمومي به بدنه بانك است.

عضو هيأت مديره با اشاره به تحقيقي كه در خصوص شركت هاي بالاي 50 سال قدمت صورت گرفته است، بيان داشت: نقطه مشترك و راز جاودانگي و ماندگاري سازمان ها و شركت هاي بزرگ، مردم داري آن سازمان ها و اعتقاد خاص و راسخ آنها به مسئولیت پذیری ورضايت مشتري است و اين مردم داري رسالت ، مسئوليت  و اهداف بانك را سنگين تر مي كند.

 حسين زاده در ادامه بيان داشت: حركت بازرسي بايد به سوي بازرسي پيشگيرانه باشد و با برقراری فن آورى و سیستم های مجازی مدرن وانجام بازرسي لحظه اي و آنلاين بدون حضور فيزيكي درشعب و واحدها، امكان رويت عملیات شعب و کنترل امورفراهم شود تا در صورت وقوع هر گونه انحرافی سریع تر جلوگیری گردد. همچنين در این راستا تنظيم و نصب نرم افزارهاي کنترلی شعب با توجه به درجه واختیارات تفویضی شعب ضروري می باشد.

وي در اين خصوص افزود: مسئوليت  نظارت ، راهنمايي، هدايت و آموزش درست و اصولی همكاران در خصوص دستورالعمل ها، برعهده ى همكاران دلسوز و فهيم بازرس است.

حسین زاده در پایان با اشاره به این که در شرایط حاضر بیش از هر چیزی به همدلی وصمیمیت نیاز داریم ، برای بانک ملی و همکاران آرزوی سعادت و سربلندی کردند .






  ارسال نظر

ايميل :  
وب سايت :  
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 


 
نظرات ارسالی
با سلام 1-چندی پیش از یکی از بازرسان اداره امور خودمان یک سری از چک لیستهائی که در امور بازرسی شعبه در رسیدگی به امورات گذشته شعبه بررسی می کردند ، درخواست یک سری از آن مجموعه که حاوی مطالب گزیده شده از بخشنامه های سری ب و بخشنامه های اصداری بانک بود خواستم با این دلیل که فرصت خواندن و و حافظه به یادماندن این مطالب با این مشغله کاری و متنوع دشوار می باشد و ایشان با این استدلال که به ما گفتند این جزوه را دست کارکنان ندید اکتفا کردند و بنده در مقابل به شوخی گفتم فکر می کنم می خواهند در شعبه اشکالاتی وجود داشته باشد تا بازرس هم چند اشکالی را از شعبه گزارش بکنه و ایشان نیز در جواب گفتند که این جزوه همان کتابها و بخشنامه های سری ب هستند و چیزی جز اینا نیستند . 2-با توجه به اینکه دسترسی به این بخشنامه ها و مقررات بانک مثل اینه که در یک جعبه ابزار پر از آچارهای مختلف دنبال یک آچار با شماره خاص بگردی و موقع پیدا شده از کجا معلوم که به این پیچ مهره بخوره یا نه ؟ به نظر بنده باید یک انبر قفلی و آچار فرانسه قابل تنظیم نیز داشته باشه تا به آسانی قابل تنظیم و استفاده مطلوب باشد . اما با توجه به این مثال بخشنامه ها و کتابهای آموزشی به عنوان جعبه ابزار بوده و جزوه های بازرسی و چک لیستهای گزیده شده به عنوان آچار فرانسه هستند که ما کارکنان این مورد رانداریم و مراجعه به این منابع بسیار سخت بوده و معلوم نیست که آخرین بخشنامه هست یا نه ؟ 3-در مورد اینه چرا نباید کارکنان از مطالب این جزوه ها و چک لیستها مطلع باشند ممکن هست این موضوع باشد که اگر کارکنان از یان موارد احتراز جویند یان مجموعه در دستان یک کارمند یک ابزار تخلف است تا یک جزوه آموزشی ! و ممکن است بازرسی تصور کنند که در اختیار دادن این نوع چک لیست می تواند مورد سوء استفاده شده و متخلفان با اطلاع و فراگیری و اجرای مطالب آن مقررات را دور زده و و مرتکب تخلف بیشتری شوند و آن را به آسانی مخفی کنند . البته در پاسخ به این نوع تصور احتمالی این است که این مطالب صرفا" برای بازرسان نیست چون مطالب آن همان مواردی است که کارکنان باید آن را انجام دهند پس چطور ممکن هست که کارمندان بدون اطلاع از آن موارد امورات شعبه را انجام دهند و اطلاع از آن موجب شود تا مورد سوء استفاده قرار گیرد لذا مخاطب اصلی آن باید کلیه کارکنان باشد چرا که دانستن فن بازرسی و شناخت تخلف و مقررات و آخرین بخشنامه ها و سوابق قبلی در پارورقی به صورت تنقیح شده از آن جهت لازم است که اگر کسی خواست او را فریب دهد و تخلف کند ، فریب نخورد ، و کسی که خلاف مقررات عمل می کند بتواند ایشان را راهنمائی کند . دانستن و شناختن فن بازرسی و در عین حال آموختن مقررات کارمند را از فریب مشتریان با سوء نیت را نیز آگاه می کند . 4-و در مورد اینکه بازرس کسی که مأمور رسیدگی و نظارت بر اجرای صحیح مقررات ِکارهای یک فرد یا یک مؤسسه و اداره است و در مواقع بازرسی نیاز به آموختن فن دقیق تر و پیش رفته از کارکنان باشد نه اینکه جزوه ای داشته باشد که شعبه آن جزوه را نداشته باشد و ایراداتی بگیرد که حتی در کتابهای آموزشی نیز نیست . 5-لذا به نظر بنده بازرسی باید نسبت به انتقال آموزش و هشدارها و مقررات در قالب هشدارهای بازرسی در ماهنامه هایی که قبلا" در مسولیت جناب آقای دامغانیان و آقای بهشتی روال بود ادامه یابد و جزوه بازرسی و چک لیستهای کنترلی بازرسی به شعبات به عنوان ابزار آموزش ارسال گردد . با سپاس
اکبر پور     وب سایت:





© Copyright 2011. All right reserved. تمامی حقوق متعلق به این سایت برای محمد رضا حسین زاده محفوظ می باشد.