در اين همايش كه بالغ بر 400 نفر از بازرسان بانك ملي ايران حضور داشتند ، حسين زاده طي سخناني اظهار داشت :
حساسيت دو پست در بانك نسبت به ساير مسئوليت ها بالاتر است و سكان داران اين مسئوليت ها بايد علاوه بر اصالت خانوادگي، نجابت، شخصيت و احترام اجتماعي ، داراي كارداني ويژه در كار هم باشند و اين افراد روساي حوزه ها و بازرسان هستند. اگر قرار باشد بانك حالت پويايي و پيشرفت داشته باشد اين 2 پست كليدي و حياتي بايد به خوبي عمل كنند.
وي عنوان كرد: جايگاه بازرسي از قديم در بانك خاص بوده و انسان هاي بزرگ و شاخص براي اين پست در نظر گرفته شده و تمام همكاران، اشکالات و ابهامات خود را از طريق بازرسي حل مي كنند.
عضو هيأت مديره با تبيين سياست هاي بانك در حوزه بازرسي گفت:رويكرد علمي و مدرن در بازرسي از جمله خواسته هاي مديريت بانك است.
حسين زاده اعتقاد و اعتماد عمومي به بانك ملي ايران را نتيجه تلاش همه كاركنان از جمله بازرسان دانست و افزود: با توجه به شرايط امروز، تنها بانكي كه سهم بازار خود را در مقايسه با ساير بانك ها ارتقا بخشيد بانك ملي ايران بود و اين نشانگر اعتماد عمومي به بدنه بانك است.
عضو هيأت مديره با اشاره به تحقيقي كه در خصوص شركت هاي بالاي 50 سال قدمت صورت گرفته است، بيان داشت: نقطه مشترك و راز جاودانگي و ماندگاري سازمان ها و شركت هاي بزرگ، مردم داري آن سازمان ها و اعتقاد خاص و راسخ آنها به مسئولیت پذیری ورضايت مشتري است و اين مردم داري رسالت ، مسئوليت و اهداف بانك را سنگين تر مي كند.
حسين زاده در ادامه بيان داشت: حركت بازرسي بايد به سوي بازرسي پيشگيرانه باشد و با برقراری فن آورى و سیستم های مجازی مدرن وانجام بازرسي لحظه اي و آنلاين بدون حضور فيزيكي درشعب و واحدها، امكان رويت عملیات شعب و کنترل امورفراهم شود تا در صورت وقوع هر گونه انحرافی سریع تر جلوگیری گردد. همچنين در این راستا تنظيم و نصب نرم افزارهاي کنترلی شعب با توجه به درجه واختیارات تفویضی شعب ضروري می باشد.
وي در اين خصوص افزود: مسئوليت نظارت ، راهنمايي، هدايت و آموزش درست و اصولی همكاران در خصوص دستورالعمل ها، برعهده ى همكاران دلسوز و فهيم بازرس است.
حسین زاده در پایان با اشاره به این که در شرایط حاضر بیش از هر چیزی به همدلی وصمیمیت نیاز داریم ، برای بانک ملی و همکاران آرزوی سعادت و سربلندی کردند .