Didgaheno.ir | Fa | En | Login        
قوهای سیاه بر فراز آسمان ایران


6 ارديبهشت 1395

بسمه تعالی


قوهای سیاه بر فراز آسمان ایران


   تکه ای از تاریخ

اروپایی ها قرنها پیش برای دیدن پرواز پرندگان به آسمان می نگریستند. به آسمان خیره می شدند و دنبال پرنده هایی که سبکبالانه لای ابرها می چرخیدند می گشتند . آنها شوق دیدن پرواز قوهای زیبا را داشتنند. قوهائی به رنگ  سفید. سفید سفید.
تدریجا سفید بودن قو بدل به باور اروپایی شد. این که قو، پرنده ای است سفید رنگ. فقط سفید.
این باور حاکم بود تا آن که سال 1770 میلادی فرا رسید. سالی که کاپیتان جیمز کوک، دریانورد و کاشف و جغرافیدان بریتانیائی قاره جدیدی را در نیمکره جنوبی کشف کرد. سرزمینی دست نخورده. جایی که آن را "استرالیا" نامیدند به معنای "سرزمین جنوبی".  سرزمین و قاره ای که برای اروپایی های خسته از اروپای کوچک و پرجمعیت افق های تازه ای گشود. مهاجران اروپایی راهی سرزمین نو شدند. آنها پا به دنیایی گذاشتند که ویژگی های پرشماری داشت. دنیایی پر از شگفتی های عجیب.
یکی از این شگفتی ها ، قو های سیاه رنگ بر فراز آسمان بود. پرندگانی که تا پیش از آن‏‏‏‏‏، براي اروپائيان همیشه سفید بودند. اما اهمیت ماجرا در آن نبود، آن سفیدی و این سیاهی خاطر نشان می کردند دانش و دانسته و درک بشر برغم همه دستاوردهایش تا چه اندازه محدود بودند. محدود و اندک. دیدن یک قوی سیاه، همه دستاورد و باور صدها سال تماشای قوهای سفید توسط اروپایی ها را به هیچ گرفته و بی اعتبار کرده بود.


" نسیم نیکولاس طالب" پژوهشگر و نویسنده لبنانی آمریکائی، این ماجرا را دستمایه خویش قرارداد و کتابی با همین عنوان یعنی "قوی سیاه" نوشته و روانه بازار کرده است. کتابی درخصوص تأثیر بسیار ناشناخته ها و نامحتمل ها.
" نسیم طالب" در این کتاب که مورد اقبال صاحب نظران واقع شد شیوه های اندیشیدن و قضاوت کردن انسان ها را به چالش کشيده است. به چالش و پرسش. خود او در باره کتابش گفته:
" ... انگاره ام در کتاب قوی سیاه این است که مردم را وادار کنم در باره ناشناخته ها و قدرت آن ها به تفکر و تأمل بپردازند. به ویژه درباره گروه خاصی از رویدادها که نمی توانیم آن ها را به تصور و خیال در آوریم. اما آنان می توانند دستاوردهای بسیار زیادی برای مان داشته باشند. رویدادهایی نادر، ولی با تأثیری بسیار عظیم."

   یاد خاطره ای از یک قوی سیاه

چند ماهی از استخدامم در بانک ملی گذشته بود. در شعبه بزرگی و در میان همکاران با تجربه مشغول به کار شده بودم. روزی معاون شعبه صدایم زد و کاغذی برابرم گذاشت. گذاشت و گفت "... این حکم جدیدتان است. از فردا باید در شعبه جدید مشغول به کار شوید. ما نمی خواستیم از این جا بروید، اما اصرار از بالا بوده چون آن شعبه با کمبود کادر روبرو شده، مخالفت ما فایده ای نداشت. به امان خدا."
با همکاران آن جا انس و الفتی پیدا کرده بودم و ترک آن شعبه براستی برایم سخت بود. با این وصف چاره ای نداشتم. شعبه جدید برخلاف شعبه قبلی ، خیلی کوچک بود. کوچک بود و با شش هفت نفر کارمند. در کنار همه اینها فاصله اش هم از محل زندگی ام بسیار دور بود.
روز اول که در شعبه جدید حضور یافتم، رئیس شعبه را انسانی فهیم و با کمالات یافتم. پی بردم به تازگی از بریتانیا بازگشته . پس از سپری کردن یک دوره شش ماهه در آن ديار، از طرف بانک ملی به این شعبه اعزام شده. با خود گفتم فرصتی مهیا شده تا از دانش و تجربه های رئیس شعبه بهره ببرم. در پایان وقت اداری و از هر فراغتی استفاده می کردم و مثل هر جوان دیگری که تشنه دانستن است کنجکاوانه می پرسیدم، آقای رئیس ! آن جا چه خبر بود؟ تفاوت های اصلی در این حرفه چه هستند؟ بانک ها در فرنگ به چه شیوه ای کار می کنند؟ آیا  فعالیت آن ها هم، شبیه ما در ایران بود؟ چگونه چک ها را پاس می کنند  و چگونه سندها را یادداشت می کنند؟ چگونه پول پرداخت می کنند؟ ... همه اش پرسش بود و پرسش. سئوال بود و سئوال.
آقای رئیس با علاقه فراوان روش کار بانک های غربی را برای مان توضیح می دادند. از صحبت های آقای رئیس متوجه شدیم تفاوت های زیادی بین ما و آنها وجود دارد. تفاوت های بیشمار. روش های آن ها بسیار پیشرفته تر بود و ما سنتی تر.
اما لابلای سخنان آقای رئیس یک نکته بسیار شگفت انگیز و ناشناخته هم جلب نظر می کرد. حکایت یک جعبه بزرگ، یک صندوقچه آهنی. این که در انگلیس صندوقچه های آهنینی را کنار خیابان ها گذاشته اند تا مشتریان بدون مراجعه به بانک، هر زمان که بخواهند  و هر زمان که نیاز به پول پیدا کنند به آنها مراجعه کنند و پول برداشت کنند. چه شب  و چه روز. آنها پول را از آن صتدوقچه و حساب شان برداشت می کنند و مبلغ برداشت شده همان زمان از موجودی حساب شان کسر می شود.
ما که هر روز با انبوهی از دفاتر عریض و طویل و حجیم، با مردمی که برای دریافت پول از حسابشان حتماً باید به شعبه مراجعه می کردند سر و کار داشتیم، با شنیدن سخنان آقای رئیس هاج و واج مانده بودیم.
با تعجب به همدیگر نگاه می کردیم و می پرسیدیم: مگر چنین چیزی امکان پذیر است!؟
پس دزدان و سارقان چی؟ آیا آنها شبانه صندوقچه های آهنی پر از پول را نمی ربایند!؟
سخنان و مشاهدات آقای رئیس برای ما قوی سیاه بود. ناشناخته و نامنتظر.
چند سالی اندک گذشت، زمان سپری شد و تکنولوژی ها و فناوری های جدید، کشورمان را در نوردیدند. تدریجا صندوقچه های آهنین، خیابان های شهرها و نمای بیرونی بناها و ساختمان ها و ادارات و شعب را فرا گرفتند. صندوقچه هائی که دریافتیم نام شان ATM است یا همان "خودپرداز".
تدریجا سیستم ها آنلاین و برخط شدند. رفته رفته ناشناخته های دیگری هم آمدند. آمدند و دیگر مردم برای خرید از مغازه، پول کاغذی و سکه هاي آهنی استفاده نمی کنند. دستگاه هائی به اندازه کف دست، جای صندوقچه های آهنی را گرفته اند. حتی فراتر از آن، حذف کارت های بانکی شروع شده. عملیات هائی نظیر خرید، پرداخت، انتقال وجوه و ... بر دوش گوشی های همراه گذاشته شدند. گذاشته شدند و به شعب فیزیکی نیز نیاز کمرنگی وجود خواهد داشت.
مثال های تاریخی فراوانی از این دست می توان بیان کرد. نمونه هائی که به ما می گویند چگونه در این دنیائی که هر روز متنوع تر می شود و راه به موقعیت های جدید ناشناخته باز می کند منتظر نامنتظرها باشیم؟  منتظر ناشناخته های تأثیرگذار، منتظر قو های سیاه.



    قو های سیاه منفی، مثبت

یادمان باشد قو های سیاه ممکن است منفی باشند یا مثبت.
چه کسی پیش بینی می کرد هواپیماهای پر از مسافر و بنزین به برج های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک کوبیده شوند؟ کوبیده شوند و هزاران نفر زیر آوارها بمانند؟ آیا کسی حدس می زد که روزی داعش بنام اسلام سر در بیاورد و سرها را از تن جدا کند؟ چه کسی پیش بینی می کرد سوریه اینگونه نابود شود. نابود شود و میلیون ها نفر از شهر وکاشانه خود فراری شوند. در بیابان ها و دریاها جان بسپارند؟ آیا کسی می دانست بحران بانکی در سال 2008 چه بلایی بر سر مردم و بانک های آمریکا خواهد آورد؟ خواهد آورد و شاهد ورشكستگي شماري از بانك ها شوند؟ کسی پیش بینی می کرد تحریم های همه جانبه بر آسمان کشورمان گسترده شوند، گسترده شوند و اقتصاد و معیشت مردم را در لوله به پیچد؟
 این ها نمونه هائی از قو های سیاه منفی هستند. در مقابل، قو های سیاه مثبت را هم نظاره گر بودیم: چگونه فناوری های نو، زندگی مردمان جهان را متحول کردند؟ گوشی ها و کامپیوترهای لمسی، شبکه های مجازی نظیر اینترنت، فیس بوک، تلگرام را کسی پیش بینی کرده بود؟ همین طور کشف داروهای امراض مختلف را. مهاجرت به کره مریخ برای زندگی کردن را؟ و ...
قوی سیاه، نماینده ناآگاهی ها و عدم قدرت پیش بینی ماست. همواره برای خودمان برنامه ریزی می کنیم اما برنامه ها آن طور که انتظار داریم پیش نمی رود. پیش نمی رود و یک رخداد غیرمنتظره، یک اتفاق پیش بینی نشده باعث می شود تا کنترل اوضاع از دستمان خارج شود. خارج شود و برنامه ها نقش بر آب شوند.

در چنین شرایطی چه باید کرد؟ آیا ممکن است ناآگاهی را به یک فرصت تبدیل کرد؟ آیا ممکن است پیش بینی ناپذیری های زندگی را به یک اتفاق مثبت تبدیل کرد؟



فرصت هایی که نباید از دست بروند

  چندی پیش با یک هموطن، با یک سرمایه گذار داخلی مذاکره و گفتگو داشتم. در لابلای صحبت ها از او پرسیدم: "شما چرا نمایندگی فلان کمپانی معتبر را برای کشورمان نمی گیرید؟ نمی گیرید تا هموطنانمان برای تهیه اقلام مورد نیاز ناچار نشوند به کشورهای همسایه، به امارات عربی، به ترکیه سفر کنند؟ تا ارز و ثروت کشور خارج نشود و اشتغال هم صورت گیرد؟ شما که توان مالی این کار را دارید پس چرا قدم به جلو نمی گذارید؟ "
در پاسخ گفت:"راستش را بخواهید همین چند روز پیش با مدیران همان کمپانی که شما گفتید برای جذب سرمایه های آنها و اخذ نمایندگی مذاکره داشتم. در برابر درخواستم می دانی چه پاسخی به من دادند؟ آن ها گفتند چگونه ما در کشوری سرمایه گذاری کنیم که ثبات تصمیم گیری اقتصادی وجود ندارد؟
از من پرسیدند شما تضمین می کنید تا دو سال آینده تغییری در نرخ ارز، سود بازرگانی، عوارض گمرکی و .. کشورتان به وجود نیاید؟ ما به چه امیدی به بازگشت سرمایه هایمان در کشور شما دل ببندیم؟"
این سخنان، واقعیت های دردناک کشورمان هستند. موارد بیشمار از ناشناخته ها و نامحتمل ها، البته از جنس قو های سیاه منفی.
بنا به اعلام مرکز آمار ایران، نرخ رسمی بیکاری 11% است. این در حالی است که سالانه دو و نیم میلیون جوان دانشجو از دانشگاه ها فارغ التحصیل خواهند شد. فارغ التحصیلان جویای کار.
از سال 1383 به این طرف، تقریباً در طول یک دهه، شغل جدیدی اضافه نشده است. به بیانی بهتر، تعداد شغل ثابت بوده است.
برای از بین بردن بیکاری و ایجاد اشتغال، برای خروج از رکود، برای حمایت از تولید، برای رسیدن به رشد اقتصادی 8% که ضرورت کشور است، برای جذب سرمایه های سرمایه گذاران خارجی و البته داخلی
چه باید کرد؟ برای حمایت واقعی از بخش خصوصی تولید کننده چه باید کرد؟
پس از پایان موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای، مردم امیدوار به گشایش در زندگی خود شدند، برای آینده فرزندان شان، برای رونق کسب و کار. برای زندگی بهتر.
اما مدتی است شاهد پرواز قو های سیاه منفی بر فراز آسمان کشورمان هستیم. قو های سیاهی که نشانی از امید ندارند. نشانی از رفع اختلافات داخلی ندارند.
منطق قوی سیاه، موجب می شود نادانسته های ما نقشی بس بزرگتر از دانسته های ما داشته باشند.
هم چنان كه گفته آمد، به ياد داشته باشيم بسیاری از قو های سیاه، به دلیل نامنتظر بودن، می توانند وضع را بدتر کنند.
پیش بینی ناپذیری، واقعیت زندگی است و دقیق ترین برنامه ریزی ها هم همواره تحت تأثیر این قانون زندگی هستند. ما به قوهای سفید عادت می کنیم اما گاهی سر و کله ی قوهای سیاه هم پیدا می شوند.




  ارسال نظر

ايميل :     
وب سايت :  
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 


 
نظرات ارسالی
هرگز. هرگز
حسين زاده     وب سایت:

امیدوارم نسبت به همکارانتان دراین سمت جدید بی تفاوت نباشیدامیدوارم......
محمددهقان     وب سایت:

جناب شيفته ، تشكر از پيام تبريك تان . موفق باشيد .
حسين زاده     وب سایت:

جناب آقاي حسين زاده، انتصاب جنابعالي را به مديريت عاملي بانك ملي ايران تبريك عرض نموده و اين واقعه را به فال نيك ميگيريم. اميد كه با درايت و كارداني شما اين موسسه بار ديگر همچون گذشته توانمند و استوار گامهاي بزرگتري در جهت خدمت به عموم مردم بردارد و حضور شما در راس هرم بانك ملي نقطه عطفي باشد در جهت رفع مشكلات معيشتي همكاران پركوش و صبور جبهه هاي اقتصادي كشور. پاينده باشيد.
شيفته     وب سایت:

جناب آقاى حسنوند ، ممنونم از پيام تبريك تان . موفق باشيد.
حسين زاده     وب سایت:

جناب آقای حسین زاده ؛انتصاب شما را به مدیر عاملی بانک کهن سال ایران،بزرگترین بانک جهان اسلام را تبریک عرض میکنم .موفق و پیروز باشید
ناصر حسنوند     وب سایت:

بسیار زیبا بود خوشحالم که فردی با دیدگاه شما در راس کار قرار گرفته به امید آنکه دیدگاههای سنتی در بانک ملی به پایان برسد و بانک ملی بتواند جایگاه خود را در جامعه باز پس گیرد
کارمند بانک     وب سایت:

سلام .عمو پورنگ برنامه ای داره با بازیگران معروف . محله ای است با شخصیتهای جالب و مغازه های جالب که علاوه بر بچه ها ،بزرگترها هم این برنامه را می بینند .حال اگر این محله یک بانک بزرگ بنام ملی هم داشته باشه چقدر محله کاملی میشه . بچه های اداره امور شعب اصفهان منتظر طرحهای جالب شما هستند .
حسن ابویی مهریزی     وب سایت:

مثل همیشه عالی بود به امید خداوند با درایت و همدلی کارمندان عزیز، بانک ملی ایران یکی از پیشروترین بانک ها در کشف و شناخت این قوهای سیاه خواهد بود. موفق و پایدار باشید
پوریا شاهوردی     وب سایت: www.taarlab.com

دوستان خوبم ، از لطف همگى متشكرم . محتاج دعاى خيرتان هستم .
حسين زاده     وب سایت:

آرزومندیم در سمت جدید همچون مسئولیتهای پیشین موفق و سربلند باشید.ازخداوند متعال موفقیتهای روزافزون را برای جنابعالی طالب هستیم.
اسدالهی نژاد     وب سایت:

خدا را شاكريم كه مردي بزرگوار از بدنه بانك ملي در راس امور قرار گرفت. تبريك..تبريك.. و هزاران تبريك...// جناب آقاي حسين زاده ! اين را بدانيد كه همه پرسنل مخلص بانكملي ، شما را چون برادر بزرگشان ياري خواهند كرد تا به اميد خدا و با تلاش مضاعف خود و به اهتمام درايت و تجارب ارزنده شما شاهد پيروزيهاي بزرگ و تغييرات مثبت در اين ميراث كهن باشيم. موفق و سربلند باشي بزرگوار......... ما هستيم.....
يك همكار     وب سایت:

با سلام و عرض ارادت بسی شایسته است مراتب تجلیل و تبجیل خالصانه خود را از تلاش های ارزنده و سازنده در نظام بانکی کشور صادقانه حضورتان ابراز نمایم . از انتصاب جنابعالی بسیار خرسند گردیدیم. امید که با توکل بر خداوند و تصمیمات مدبرانه شما جایگاه واقعی بانک ملی در بین بانکهای ایرانی بازگردد. موفق و مستدام باشید. سین
بانویی از بانک ملی     وب سایت:

به نام خدا جناب اقای محمد رضا حسین زاده مدیر عامل محترم بانک ملی باعرض سلام واحترام انتصاب حضرت عالی را به عنوان مدیر عامل بانک ملی جمهوری اسلامی ایران (بزرگترین بانک جهان اسلام ) در سالی که ازسوی امام خامنه ای به نام اقتصاد مقاومتی .اقدام و عمل نامگذاری شده .تبریک میگویم . موفق موید باشید در پناه خداوند منان
سید مسعود پارسا     وب سایت:

انتصاب حضرتعالی به سمت مدیرعاملی بانک ملّی ایران را به همه همکاران عزیز شادباش عرض می نمایم...
مهران پور     وب سایت: smehr.ir

جناب آقای محمدرضا حسین زاده مدیرعامل محترم و محبوب بانک ملی ایران بانهایت تواضع، احترام و مسرت بر خویش فرض می دانیم از سوی همه همکاران بانک ملّی ایران، انتصاب شایسته و مدبرانه حضرتعالی را صمیمانه تبریک و شادباش عرض نماییم. انتصاب مسرت بخش آن جناب در منصب مدیریت عاملی بانک ملّی ایران، بشارت دهنده محیطی پویا و سرشار از شور و نشاط و نویدبخش افزایش فضای دانش و بینش در کالبد همه علاقمندان به این مجموعه عظیم گردیده است. ازدرگاه ایزدمنان عزت، سربلندی و توفیقات جنابعالی را مسئلت داشته و برایتان مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از موفقیت، پیروزی، سربلندی و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی این بانک تمنا دارد.
هواداران     وب سایت: fansmh.blogfa.com

ا عرض سلام و ارادت حضور شما مرد خستگی ناپذیر بانک ملی ایران، بدین وسیله انتخاب شایسته جنابعالی به عنوان مدیر عامل بانک ملی ایران را تبریک عرض نموده و امیدوارم در پرتو الطاف الهی ، موفق و پیروز باشید. اردشیر سالاری
اردشیر سالاری     وب سایت:

با عرض سلام و ادب، بدین وسیله انتخاب شایسته جنابعالی به عنوان مدیر عامل بانک ملی ایران را صمیمانه تبریک عرض می نمایم.
مهدی شاکری بهبهانی     وب سایت: it6500.blogfa.com

استاد فرهیخته جناب آقای حسین زاده عزیز با عرض سلام وادب اینجانب به همراه همکاران شعبه ساختمان دارایی کرمانشاه انتصاب شایسته جنابعالی به عنوان مدیر عامل بانک ملی ایران ،که مهر تاییدی بر توانمندی و تجربه شما برادر بزرگوار، در زمینه تخصص حرفه ای در صنعت بانکداری و همچنین در زمینه رفتار و شخصیت والایتان که همواره الگویی برای ما بوده است تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت روز افزون برای حضرتعالی را دارم. امیدوارم که الطاف خداوند مهربان همیشه برای شما و همکاران محترم برقرار باشد تا در راستای اهداف عالیه ، بهترین ، اولین و متفاوت نسبت به گذشته در بین بانک های دیگر درکشور باشیم.
محمدرضا محمودیان     وب سایت: http://bmik.blogfa.com/

سلام تبریک قصدم انتقاد شدید از سایت بانک خودمان به خاطر درج ضعیف و ناقص (خیلی بهتر یا حتی می تونستن از سوابق درج شده در همین سایت استفاده کنن ) سوابق و پیشینه شما . فقط رفع تکلیف کردن .
حسن ابویی مهریزی     وب سایت:

با عرض سلام و درود انتصاب شايسته شما به مدير عاملي بزرگترين بانك جهان اسلام را تبريك عرض نموده و اميدوارم شاهد پيشرفت روز افزون موسسه بزرگ و عزيزمون باشيم ،اين انتصاب موجي از شادي در بين همكاران بوجود آورد كه انشاله با هوش و داريت و مديريتي كه در شما هست شاهد شادابي و نشاط روز افزون همكاران و پيشرفت بانك عزيزمون باشيم
فيض اله علي پور     وب سایت: bmikarmand.persianblog.ir

با سلام و احترام جناب آقاي حسين زاده انتخاب جناب عالي را به عنوان مدير عامل بزرگترين بانك كشور صميمانه تبريك عرض مي نمايم و اميدوارم در دوران تصدي شما شاهد پيشرفت بانك و كاركنان و ارتقاي نرم افزاري و سخت افزاري كليه شعب بانك ، و مجهز شدن به اخرين تكنولوژي هاي نوين بانكي ( در زمينه ريالي و ارزي ) و احياي تالار گفتگو و باشگاه نخبگان بانك و ايجاد واحد توسعه و تحقيق R&D در بانك باشيم. همگي از اين جهت كه در اين انتصاب به مديران داخلي بانك اعتماد شده است بسيار خريند هستيم. با آرزوي سلامتي و موفقيت روز افزون شما
علي نقي صابري دهكردي     وب سایت:

با سلام و تقدیم احترام خدمت استاد عزیزو گرانقدر جناب آقای دکتر حسین زاده ،خبری که امروز با شنیدن آن روحیه ای مضاعف گرفتم بهترین خبری بود که در طول چند سال کاری ام شنیدم و بسیار مسرورم که این اتفاق خوشایند(البته پس از متحمل شدن چندین روز استرس) رخ داد و دریای پرتلاطم و ناآرام بانک ملی ایران با در آغوش گرفتن فرزند فرزانه ی خویش آرام گرفت. بنده مجددا انتحاب شایسته شمارا به سمت مدیر عاملی بانک همیشه ملی ایران تبریک عرض می نمایم و این انتخاب، نشان از شایستگی و توانمندی شما در این عرصه می باشد. امیدواریم با عنایت حق تعالی و شایستگی جنابعالی شاهد پیشرفت بیش از پیش بانک ملی ایران باشیم.در آخر بنده توفیقات روز افزون و سلامتی شما را از درگاه خداوند منان آرزومندم...
محمدپور ثمرین     وب سایت: http://manobank-14.blogfa.com/

با عرض سلام و احترام جناب آقای حسین زاده مدیرعامل محترم بانک ملی اینجانب نیز به نوبه خود این انتصاب شایسته را به جنابعالی و خانواده بزرگ بانک ملی تبریک عرض نموده و از اینکه مدیری دلسوز ،متعهد و متخصص از بدنه این سازمان سترگ ،سکان آن را بدست گرفت موجب شادمانی و مباهات آحاد ملت ایران در سراسر میهن عزیز خصوصاً خانواده چند صد هزار نفری بانک ملی ایران گردید. از خداوند منان آرزوی توفیق روز افزون در احقاق و احیاء مطالبات پرسنل خدوم و زحمتکش بانک و همچنین اعتلای نام این موسسه عظیم را برای جنابعالی مسئلت مینمایم . سرافراز و پیروز باشید .انشاءالله .
عالم نوربخش     وب سایت:

جناب آقای حسین زاده خبر مسرت بخش ابلاغ حکم مدیر عاملی شما را تبریک و از خداوند سبحان توفیق روز افزون برای شما خواستارم.
هادی وثوقی     وب سایت:

آقايان روحانى و شاه مرادي ، از لطف تان ممنونم . سربلند باشيد انشاالله
حسين زاده     وب سایت:

با عرض سلام و احترام، بدین وسیله انتخاب شایسته جنابعالی به عنوان مدیر عامل بانک ملی ایران را تبریک عرض می نمایم. امید است در پرتو الطاف حضرت حق، بیش از پیش موفق و پیروز باشید. شاه مرادی
شاه مرادی     وب سایت: http://manobank-12.blogfa.com/

با سلام خدمت جناب آقای حسین زاده و عرض تبریک خدمت آن مدیر توانمند ما کارمندان بانک ملی منتظر روزی هستیم که حکم مدیرعاملی بانک ملی به صورت دائم برای شما صادر شود و دوران رو به رشد بانک را با مدیریت جنابعالی شاهد باشیم به امید آن روز
مجید روحانی     وب سایت: http://doniayeazad.persianblog.ir/

جناب آقاى عبدالملكى ، از لطف و پيام تان تشكر مى كنم .
حسين زاده     وب سایت:

جنا ب آقای حسین زاده انتصاب بحق و شایسته شما را به سرپرستی بانک ملی تبریک و توفیقات روز افزون شما را از خداوند منان مسئلت داریم
محمدامین عبدالملکی     وب سایت:

باسلام و عرض ادب بنده نیز این انتصاب شایسته و لایق همچون مدیری از دل و بدنه بانک را به خانواذه بزرگ بانک ملی و کارکنان خدوم و فهیم آن و همچنین محضرجناب حسین زاده تبریک عرض می نمایم . و از همکاران محترم هم خواهش دارم در خصوص مطالب عنوان شده در باره این انتصاب در رسانه ها و سایت های مختلف که گاهاً ، بدخواهان این سازمان سترک ، غرض ورزانه اظهار نظر می کنند .هوشمندانه پاسخ داده و آنان را از اجرای نقشه و نیت پلیدشان پشیمان کنند .چون داشتن یک مدیر عامل دلسوز و متخصص و متعهد از بدنه بانک ملی حق مسلم ماست . سرافراز و همیشه پیروز باشید .
عالم نوربخش     وب سایت:

جناب پورموسى ، تشكر از لطف تان .
حسين زاده     وب سایت:

با سلام خدمت ریاست محترم ، این انتصاب شایسته را به جنابعالی و خانواده بزرگ بانک ملی تبریک عرض می کنم و امیدوارم این انتصاب موجب پدید آمدن غو های سفید پر شمار بر فراز آسمان بانک ملی و سربلندی همه ی همکاران فهیم گردد ، بنده با شناختی که از جنابعالی دارم این دور از انتظار نخواهد بود ، موفق و پیروز باشید .
عباس پورموسی     وب سایت:

جناب كميلى عزيز ، ممنونم از پيام تبريك تان .
حسين زاده     وب سایت:

خدمت استاد ارجمند جناب حسین زاده عزیز سلام عرض میکنم و خدمت ایشان و همه همکاران کوشا و صدیق بانک ملی ایران؛ این انتصاب شایسته را تبریک عرض میکنم. شادیهایتان روزافزون باد.
حسین کمیلی     وب سایت: http://hoseinonline.mihanblog.com

بسیار زیبا و پر معنا بود.
نامدار     وب سایت:

از لطف همكاران گرانقدرم ممنونم .
حسين زاده     وب سایت:

با سلام خدمت جناب آقای حسین زاده استاد گرانقدر و دلسوز بانک ملی انتصاب جنابعالی را به سمت سرپرستی بانک ملی تبریک عرض نموده و موفقیت روزافزون برای شما آرزومندیم.
ابراهیم پور     وب سایت:

با سلام و عرض تبریک به همه کارکنان بانک ملی ایران به مناسبت انتصاب شاییسته جناب آقای حسین زاده به عنوان مدیر عالمل . امروز همه کارکنان بانک خوشحالند زیرا کسی مدیریت این موسسه را عهدار شده که خود ایشان به همه دغدغه های کارکنان خدوم ومشتریان محترم آشنا میباشد . تبریک به همه و آرزوی موفقیت برای جناب آقای حسین زاده .
صادق پور     وب سایت:

باسلام و تبریک خدمت اقای حسین زاده .پیشاپیش انتصاب شما به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران رو به شما و خانواده بانک ملی تبریک میگویم .یقینا با مدیریت جنابعالی شاهد پیشرفت عمیقی خواهیم بود.خدا همیشه حفظتان کند.
مصطفی عبداللهی     وب سایت:

با سلام خدمت شما جناب حاج آقا حسین زاده در خبر ها رسیده از طریق سایتهای خبری با خبر شدم که شما به عنوان مدیر عامل بانک ملی منصوب شده اید. این خبر بسیار خوبی بود که بعد از مدتها شنیدم. شما به حق که شایستگی این جایگاه را داشتید و میدانم زحمت ها و مسیر پر پیچ خمی برای ارتقا نام نیک بانک ملی طی کرده اید. من مطمئنم بانک ملی با داشتن مدیری چون شما به خود افتخار میکند و بهترین دوران وتاریخ بانک ملی در زمان شما رقم خواهد خود. من و همیه همکارانم تمام تلاش خود را در جهت اهداف عالیه بانک ملی انجام داده و خواهم داد. بانک ملی شایستگی آنرا دارد که مدیران خوش نام و دلسوزی چون شما از بدنه بانک ملی و همدرد همکاران ،داشته باشد. ما به وجود شما در هر مقام و جایگاهی افتخار میکنیم. برای شما بزرگوار آرزوی سلامتی ، موفقیت های بیشتر و روزهای روشن تر برای بانک ملی را آرزو دارم. با بهترین تبریکات و احترامات هادی وثوقی
هادی وثوقی     وب سایت: bmi3981.blogfa.com

آسمان بلند بانک ملی ایران پر ستاره باد که چنین فرزند خلف و فرزانه ای را چون صدف، نگینی را بر قلبش نگاهداشت تا چنین روزی عرضه کند. پس از تقدیم سلام خدمت استاد بزرگوار جناب آقای حسین زاده، بر خود واجب می دانم که با کمال و نهایت مسرت با اهداء نیکوترین تحیات انتخاب بجا و شایسته ی حضرتعالی به عنوان مدیر عامل بانک همیشه ملی ایران را تبریک گفته واز خداوند متعال موفقیت آن بزرگوار را خواهانم. اطمینان واثق دارم با توجه به تعهد و تخصص و دیدگاه نو و تجربه ی عالی جنابعالی، شاهد پیشرفتهای عظیمی خواهیم بود. از درگاه خداوند سبحان، تداوم تعالی و توفیق سعادت و سیادت جنابعالی را مسالت دارم . محمد پور ثمرین
محمدپور ثمرین     وب سایت: http://manobank-14.blogfa.com/

جامعه ای که به استقبال " تغییر " می رود و دائما ً در حال نو شدن هست ، محکوم قوهای سیاه نخواهد شد. با تفکر ، با برنامه ریزی ، حتی با ترویج و تقویت باور های اصیل. تا جائی که این حرکت ، این دگردیسی، و بروز شدن و تعالی یافتن ، به یک فرهنگ تبدیل شود. ///// افسرده ام از کهنه خدایی که تو داری / هر لحظه مرا تازه خدای دگری هست.
صابر صفری     وب سایت:

جناب شيفته ، از ابراز لطف تان تشكر مى كنم .
حسين زاده     وب سایت:

ديدگاهتان و قلمتان همان شيوايي و دوگانگي هميشگي را دارد : تلخ و در عين حال شيرين. تلخ چون در ديدگاهتان همچون گذشته و همانند نوشته هاي قبلي تان با واگويه كردن مطالبي كه تعدادي انگشت شمار جرأت بيان آنرا به خود ميدهند ( و تعداد انگشت شمارتري جنبه ي پذيرش آنرا دارند ) اشاره به مشكلاتي داشته ايد كه مي توانند اميد را از ما دريغ كنند كه اين خود تلخترين تلخي هاست. و شيرين چون شيوايي قلمتان و استعاره ي بجايتان روشنگر ناشناخته هاي سياهي است كه بسياري در پي يافتن كلامي مناسب براي بيان و ابراز آن هستند. كلامتان مستدام و كامتان شيرين باد.
شيفته     وب سایت:

متاسفانه الان دیگر قویی وجود ندارد تا سیاه یا سفیدی نیز باشد.سینه قوها بر اثر سربهای آتشین داغ و کباب شده است. آسمان دیگر صدای قوها را کم کم فراموش میکند و جای آن، همهمه و هیاهوی ناشی از بلبشوی زندگی متجدد امروزی برجا مانده است. این بلبشو ممکن است شما را یک روز ناامید کند و روز دیگر بر آسمانها سوارکند. وقتی قانونی حاکم نشد تا از قوها محافظت کند قوها نیز پرپر شدند.بلبشوی حاکم بر زندگی امروزی تمام نظامها را گسسته و تمام قوانین را طوری پیچیده کرده که گشایش این گره بنظر ناممکن است.داعش را مثال زده اید آنطوریکه ما از داعش متنفر هستیم بر عکس حامیان سینه چاک داعش در کشورهای همسایه و بخصوص ترکیه و عربستان با چنان حرارتی از آنها دفاع میکنند که انسان متحیر میماند که آیا سربریدن انسان یا حتی حیوان با آن وحشیگری در کدام آئین پسندیده است.واین است سرنوشت انسانهای امروزی که وقتی نظام اجتماعی بهم ریخت دیگر برقراری نظم و انظباط در آن ناممکن خواهد بود.بخصوص وقتی نسلی نیز با این روش پرورش یافته و این نظام گسیختگی اجتماعی برای آن نسل نهادینه شود که وای بر نسلهای بعدی.
    وب سایت:

بسیار عالی. موفق باشید.
کامل فهیمی     وب سایت:





© Copyright 2011. All right reserved. تمامی حقوق متعلق به این سایت برای محمد رضا حسین زاده محفوظ می باشد.